středa 8. října 2014

3 knihy - 3 filmy


Září se pro mě stalo měsícem chození do kina. Navštívila jsem hned 3 filmy podle mých oblíbených knih: Dárce (The Giver), Labyrint: Útěk (Maze Runner) a Zůstaň se mnou (If i stay).

První dva zmíněné jsem navštívila s kamarádkou z gymplu, se kterou chodíme společně snad na všechny filmy podle knih. Na poslední jsem přemluvila spolužačku. Nechtěla se mnou jít, že prý bude brečet, ale nakonec musela jít (začala jsem smutně koukat :D) No přece by mi nezkazila můj filmový měsíc?!

Takže…

Dárce

V porovnání s knihou byl film dost jiný. Ze začátku jsem si říkala, že snad zachovali jen jména hlavních hrdinů. Časem se to ale trošku srovnalo. Základní téma knihy bylo zachováno a přeneseno s pár odlišnostmi do filmu. Film se mi opravdu líbil, i když na podrobnější porovnávání si netroufám, jelikož si z toho moc nepamatuji a nejde to kvůli odlišnostem. Z knihy vybrali určité okamžiky, které rozházeli do filmu k ostatním částem, které byly nové a nebyly vzaty z předlohy. Velké plus bych dala za zachování černobílého světa, ve kterém hrdinové žijí a za postupné vybarvování prostředí. I přes změny, které proběhly, děj nepostrádal logičnost. Z celého filmu mě nejvíce bavila hudba. Dá se říci, že mě v každém filmu nejvíce zajímají soundtracky, které si po zhlédnutí hned stahuji a stále dokola pouštím. Filmový Jonas na mě působil velice mile a až na věk (v knize byl mladší než tady) seděl dokonale.

Labyrint: Útěk

Na tento film jsem se snad těšila nejvíce, už díky knize, která mě naprosto odrovnala. Ze začátku se mi zdál děj příliš urychlený, ale vzhledem k samotnému nabitému ději v knize, to chápu. Až na pár změn se film celkem držel předlohy, ale co mě opravdu dost zklamalo, bylo, jak scénáristé změnili tajemství labyrintu, přesněji to, jak ho naši hrdinové vyřešili. Na knize se mi právě toto nejvíce líbilo, to proč se labyrint přeskupoval a co hrdinům ukazoval. Tady to úplně vypustili a dali tam sice logické řešení, ale už ne tak zajímavé. Komplexně se mi film dost líbil, ale tohle mi dost vadilo. S filmovým Thomasem jsem byla spokojená, ale stejně mám nejradši Newta, který se mi ve filmu zdál jako třasořitka. :) Jak knize, tak i filmu nechybělo napětí, akce a nervy drásající tvorové, kteří byli mimochodem moc pěkně vytvoření a stejně tak dobře vytvořený byl samotný labyrint.

Zůstaň se mnou

Pro mě rozhodně nejpovedenější dílo ze všech tří zmiňovaných. Film se dokázal držet předlohy a sem tam se ještě objevila vylepšení. Prokládání časových linií hrdinčina života bylo bez chybičky. Části se smutnými a veselými okamžiky se perfektně střídaly, až jste najednou zjistili, že je konec a vy jste si film ani pořádně neužili. Rozhodně jeden z nejlepších soundtracků, jaký jsem kdy slyšela. Herci, kteří byli obsazeni do rolí Mii a Adama, byli naprosto perfektní.  Atmosféra, která ve filmu působila, byla přesně taková jako v knize. Procítěná, plná emocí, čistého smutku a radosti. Pokud bych si měla vybrat, na který film půjdu znovu. Neváhala bych a šla hned na tento.





 

7 komentářů:

  1. ja som zatiaľ z týchto troch videl len Darcu - prečítal by som si to rád , Labyrint zatiaĽ ani jedno ale rád by som a Ak zostanem som čítal nedávno :) čiže som zvedavý ešte na film :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha Dárce je úžasná... a nemá cenu na vse psát jednotlivě " to si musíš precist a pustit." Takze ano. Všechno si to precti a pust :D

      Vymazat
  2. Byla jsem s kamarádkou jenom na Labyrintu a ani jednu ze zmíněných knižních předloh jsem nečetla, protože to tak nějak četli všichni a mně se nechtělo být jenom dalším, kdo si to přečte a napíše opěvnou recenzi. :)
    Ale Labyrint si asi jednou přečtu, protože když říkáš, že to s tím přeskupováním apod. bylo trochu jinak, tak by mě fakt zajímalo, jak. :)
    Jestli zůstanu...no, nevím, jestli se někdy dostanu k přečtení. Každopádně na film se kouknu a ten soundtrack je úplně skvělej!
    A Dárce vypadá zajímavě. Když ho dávali v kině, nikdo se mnou nechtěl jít, tak nakonec nic. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakra, já se na to Jestli zůstanu budu muset podívat asi jenom kvůli tomu soundtracku - to je úúúúplně úža! :D

      Vymazat
    2. labyrint si určitě přečti :) a co s týče kina, stačí napsat a může se jít! :D

      Vymazat
  3. Na if i stay se chystám kouknout. U labyruntu si nejsem jistá, jestli ho mám číst, protože nalší díly prý stojí za prd. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. také jsem slyšela, že další díly nejsou moc dobré :) ale spíš si udělám názor sama ;)

      Vymazat