středa 20. srpna 2014

Zůstaň se mnou (Gayle Forman)


Talentovaná violoncellistka Mia si vždy myslela, že nejtěžším rozhodnutím jejího života bude volba, zda jít za hlasem svého srdce, jenž jí radí zůstat s Adamem, nebo se naplno věnovat druhé osudové lásce – hudbě –, protože to by znamenalo soustředit veškerou energii na studium na prestižní umělecké škole. Jednoho únorového rána se však všechno změní. Když se Mia po děsivé autonehodě probere, nic necítí. Vidí své mrtvé rodiče, těžce zraněného bratra – a nakonec samu sebe. Zatímco její tělo je v kómatu, ona sama může vidět a slyšet vše, co kolem děje. A najednou se musí rozhodovat, zda na tomto světě vlastně chce ještě zůstat, anebo zda o svůj život, který beztak visí na vlásku, bojovat přestane. Druhé vydání celosvětového bestselleru, který poprvé vyšel česky pod názvem Jestli zůstanu (Ikar 2011).

 "V životě se někdy musíš pro něco rozhodnout a někdy se zase něco rozhodne pro tebe."



Tato kniha byla přesně tak skvělá, jak jsem očekávala. Má neuvěřitelné kouzlo a nedokážete se od ní hnout ani na krok. Je napsaná velice čtivým stylem. Má krátké kapitoly označené časem. I přes poněkud menší počet stránek, je kniha velmi smysluplná a poutavá. Ne jednoho čtenáře určitě dojala či rozesmutnila. Překypuje takovým množstvím citu, až jsem měla dojem, že se v tom potoce plné deprese, utopím. Na druhou stranu je také občas pozitivní, romantická, ale hlavně znamenitá na zamyšlení se nad svým vlastním životem.
Jak už říká oficiální anotace, hlavní hrdinka je tak trochu rozpolcená. Má ji doprovázet na její cestě za štěstím hudba či milovaný přítel? Po nehodě už je důležitá jen jedna otázka: „Mám zůstat či odejít?“ Mia je vypravěčkou celé knihy. Představuje nám ve vzpomínkách své dětství, rodinu a blízké. Lásku a vášeň k hudbě a vzpomínky, jak s ní začínala. Rodící se vztah s Adamem a jejich společnou cestu životem před nehodou. Každá její vzpomínka byla krásně vykreslená, plná citu a věrohodnosti. Trošku mě zarazil otevřený konec a pěkně jsem si zanadávala, ale nakonec jsem se uklidila a koupila si druhý díl v angličtině. Příběh je hlavně o vztazích a lásce mezi blízkými lidmi a o jejich rozhodnutích, které řeší během svého života.

Mia je mladá dívka, která má celý život před sebou. Je milá, přemýšlívá a velice nerozhodná. Potkal ji velice krutý osud a ona musí najít dost sil, aby se s ním poprala. Její rozhodnutí, co si počít s vlastním životem, jestli zůstat a žít se ztrátou rodiny či odejít, ji vůbec nezávidím.
Adam je prostě úžasný. No kdo by nechtěl sexy, bláznivého člena populární kapely. Já JO! Všechno to, co pro Miu udělal a čím jí pokaždé překvapil, mi na tváři vždy vykouzlilo úsměv. (to byly ty pozitivní pauzy v probrečených kapitolách)
Rodiče Mii jsou perfektním příkladem milujících a podporujících rodičů, jaké by si přál snad každý.
Kim je pravá kamarádka do nepohody. Víc si Mia už ani nemohla přát.

Knihu bych doporučila jednoduše všem. Je to krásný příběh, ve kterém i vy najdete nějaké to poučení a možnost k zamyšlení.
Já osobně jsem se tak dlouho do ničeho nezačetla. Z knížky jsem měla dost ubrečený obličej, husí kůži a pocit chladu. (Díky Formanová, kvůli tobě nám doma došly kapesníčky!)

Podle knihy je připravovaný film, kterého bychom se měli v kinech dočkat v září tohoto roku.


 5 hvězd

 
Zdroj anotace: YOLI

Žádné komentáře:

Okomentovat